Emily in Paris, 2000’lerin başında bıraktığımızı sandığımız bir trendi kitlelere ulaştırdı: Boleronun dönüşü

T24 Dış Haberler

Paris’te yaşayan bir ABD’li olan Emily Cooper’ın başından geçenleri anlatan Netflix dizisi Emily in Paris, Parisien‘leri sıklıkla bereler, kabalıkları ve uzun öğle yemekleri hakkındaki klişeleri nedeniyle kızdırıyor. Fakat dizi bu sefer Parislileri değil, Y Kuşağı’nı kızdırdı. Dizinin yayınlanan 4. sezon fragmanında Emily’nin 2000’lerin başında gardıroplardan eksik olmayan bolerolardan giydiği görülüyor.

Sosyal medyada pembe bolero ile ilgili yapılan bir yorumda, “Bunu zamanında denedik, aynı suda tekrar yıkanmaya gerek yok” yazıldı. Bir başka yorumda, “Korkunç” denildi, bir başkasında da sadece “HAYIR” ifadesi kullanıldı.

The Guardian, Avrupa’nın sıcaklıklar açısında “dengesiz” bir yaz geçirdiğini belirtirken, boleronun hayatımıza dönüşünün arkasında bir mantık olabileceğini ifade etti. 

Grazia’nın kıdemli moda editörü Natalie Hammond trendle ilgili olarak, “İlk bakışta tavsiye edecek pek bir şey görmek zor. Sonuçta bir kumaşa kollar açılsın diye delikler açılmış gibi duruyor. Ancak Britanya’da olduğu gibi bulutlu bir yaz geçiriyorsanız mini bir hırkanın neden çekici olabileceğini anlayabilirim. Kolunuzu kapıyor ama sıcaklık konusunda kritik noktayı geçmenizi önlüyor” yazdı. 

Trend Y Kuşağı’nı şaşırtsa da Z Kuşağının 2000’lerin başı modasına merakını göz önünde bulundurduğumuzda boleronun dönüşü çok da büyük bir sürpriz değil. Boleronun yeleklerle, crop toplarla ve hatta mayolarla kombinlendiğini görüyoruz.

Pop yıldızı Olivia Rodrigo ile modeller Bella Hadid ve Emily Ratajkowski de bolero modasını erkenden sahiplenen isimlerden oldu. Bolero hashtag’i TikTok’ta 400 binden fazla defa kullanıldı. 700 bin kişi tarafından izlenen bir videoda bir içerik üreticisi, taytlardan bolero yapmayı anlatıyor. 

Cos’un yeni Atelier koleksiyonunda uzun kollu bolerolar yer alıyor. J Crew, tasarımcı Maryam Nassir Zadeh ile işbirliği kapsamında bolero satışa sundu. Türkiye’de henüz pek tanınmasa da ABD’de oldukça popüler olan ve sürdürülebilirliğe önem veren Los Angeles merkezli Rat Boi2un bu sezon en çok satan ürünleri bolerolar.

Mytheresa’nın baş satın alma sorumlusu olan Tiffany Hsu, bolero trendi oluşmaya başladığını geçen sezon fark ettiğini söyledi. Hsu, lüks tasarımcıların 2000’lerin başında bıraktığımızı düşündüğümüz boleroları yaratıcı yollarla tekrar hayat döndürdüğünü belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir